HJÆLP (FAQ)

Ofte stillede spørgsmål

På denne side, finder du svar på størstedelen af de spørgsmål, vi jævnligt får.

Skulle du mod forventning ikke finde svaret, er du meget velkommen til at kontakte os på nedenstående oplysninger.

HUSK at oplyse dit referencenummer og/eller bestillingsnummer, så vi hurtigere kan hjælpe dig.

Du kan kontakte os på nedenstående oplysninger:

Downtown: downtown@dailys.dk
Spis i Byen: 
spisibyen@dailys.dk
Niche: 
niche@dailys.dk
Telefon: 89 87 37 37 
Telefontid: Mandag-fredag: 10.00 - 12.00

Take Offer: takeoffer@dailys.dk
Telefon: 89 87 31 31 
Telefontid: Mandag-fredag: 10.00 - 12.00

Vi bestræber os på at besvare din mail inden for 4 hverdage. 

 

1. LOKALE KAMPAGNER

Følgende betingelser er ikke gældende ved køb af fysiske produkter eller rejser/hotelophold. Se nedenstående betingelser for produktkampagner og rejser/hotelophold.

Hvordan booker jeg min oplevelse?
Både i kampagnen og på dit værdibevis kan du finde alle relevante informationer. På kampagnen finder du det under sektionen ”Betingelser”, og på dit værdibevis finder du det under ”Sådan bruger du dit værdibevis”.

Jeg har spørgsmål til kampagnens indhold (menuen, behandlingen, servicen el.lign.)
Hvis du har spørgsmål til en kampagnes indhold (f.eks. menuen eller behandlingen), er det forhandleren, du skal kontakte. Du kan se forhandlerens kontaktinformationer på dit værdibevis under ”Sådan bruger du dit værdibevis”.
Har du spørgsmål til de praktiske informationer (f.eks. tid, sted eller udløbsdato), bedes du kontakte vores kundeservice. Du finder kontaktoplysningerne på dit værdibevis under  "Min profil" på hjemmesiden.

Jeg kan ikke komme i kontakt med en forhandler/leverandør. Hvad gør jeg?
Du er altid velkommen til at kontakte os på mail, hvis du har problemer med at få fat i en forhandler (f.eks. i forbindelse med tidsbestilling). Vi anbefaler dog, at du til at starte med følger den bookingprocedure, der er beskrevet på dit værdibevis. Vær opmærksom på, at du i de fleste tilfælde skal booke via et link.
Har du behov for vores assistance, findes vores kontaktoplysninger øverst på denne side.

Jeg har fortrudt mit køb af et værdibevis. Kan jeg få mine penge retur?
Du har som udgangspunkt altid 14 dages fuld returret på dit værdibevis. Dog vil der ikke være nogen fortrydelsesret på event eller tilbud hvor du køber til en specifik dato. Kontakter du os rettidigt, inden for 14 dage efter købsdato, vil det fulde beløb blive krediteret til den samme betalingsmetode, som du benyttede ved købet.

Hvis du skal gøre brug af din fortrydelsesret, skal du inden for de 14 dage give Selskabet besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Det kan du gøre ved at skrive til: kundeservice@dailys.dk, ringe på tlf.: 89 87 37 37 eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder her

Se i øvrigt vores handelsbetingelser for flere oplysninger.  

 

2. PRODUKT-KAMPAGNER (køb af fysisk produkt med levering)

Skal jeg foretage mig yderligere efter køb af et produkt?

Du skal ikke foretage dig yderligere, når du først har købt et produkt, som er formidlet gennem Dailys.
Vi sørger for at bestille din vare hos den pågældende forhandler/leverandør. På dit værdibevis finder du alle relevante informationer under sektionen ”Sådan bruger du dit værdibevis”, herunder leveringstid samt hvordan produktet bliver leveret af forhandleren.

Hvor finder jeg informationer på forhandleren?
På alle tilbud finder du sektionen "Betingelser". Her fremgår alle nødvendige kontaktinformationer på forhandleren (kaldet ’aftalepart’), herunder hvem du skal kontakte, hvis der opstår spørgsmål til levering, selve produktet samt eventuelle returneringer. Du finder alle relevante informationer på dit værdibevis under ”Det med småt”. 

Hvor lang er leveringstiden?
Leveringstiden varierer fra kampagne til kampagne, men på alle kampagner vil du under ”Levering” kunne se leveringstiden for det specifikke produkt.
Ligeledes vil du altid kunne finde leveringstiden på dit værdibevis under ” Sådan bruger du dit værdibevis”. Du kan også finde dit værdibevis på "Min profil" på hjemmesiden. 

Mit produkt er forsinket. Hvad gør jeg?
Tjek en ekstra gang på dit værdibevis, hvornår produktet senest bliver leveret. Er leveringstiden overskredet, skal du kontakte den leverandør, der er noteret på værdibeviset under ”Det med småt”. Du kan finde dine værdibeviser med kontaktoplysninger på forhandleren/leverandøren under "Min profil" på hjemmesiden.

Kan jeg selv tracke min pakke?
Det varierer fra produkt til produkt og afhænger af den enkelte forhandler/leverandør. Du kan kontakte den leverandør, der er noteret på dit værdibevis og forhøre dig. Du kan finde dine værdibeviser under "Min profil" på hjemmesiden.

Jeg har spørgsmål til et produkt (materiale, størrelse el.lign.)
Spørgsmål til produktet skal rettes til den leverandør, der står under "Betingelser”, når tilbuddet er online, eller på dit værdibevis under ”Det med småt”. Du kan finde dine værdibeviser med kontaktoplysninger på leverandøren under "Min profil" på hjemmesiden.

Jeg har fortrudt mit køb af et produkt. Hvordan forholder jeg mig?
Er du i tvivl, er du velkommen til at kontakte os på kundeservice@dailys.dk.

Jeg vil gerne klage over et produkt, jeg har modtaget.
Hvis der er fejl på dit produkt, som ikke er selvforskyldt, skal der oprettes en reklamationssag. Så snart du opdager fejlen, skal du kontakte den leverandør, der er oplyst på dit værdibevis. Du finder leverandørens kontaktoplysninger på dit værdibevis, som du finder under "Min profil" på hjemmesiden. For at gøre behandlingstiden kortere er det vigtigt, at du medsender et billede af fejlen. Hvis forhandleren/leverandøren vurderer, at produktet er blevet brugt, efter reklamationsårsagen er indtrådt, er vi eller leverandøren berettigede til at afvise en reparation eller refundering.

 

3. REJSER OG HOTELOPHOLD

Jeg har fortrudt mit køb af et værdibevis. Kan jeg få mine penge retur?
Du har som udgangspunkt altid 14 dages fuld returret på alle køb.
Dog er der ikke fortrydelsesret på køb, som
a) inkluderer fly
b) hvor du køber til en specifik dato
c) anvender dit værdibevis og booker en dato inden for de 14 dage
Efter de 14 dages fortrydelsesret træder vores samarbejdspartneres afbestillingsregler træder i kraft.

Kontakter du os rettidigt, inden for 14 dage efter købsdato, vil det fulde beløb blive krediteret til den samme betalingsmetode, som du benyttede ved købet.
Det kan du gøre ved at skrive til
takeoffer@dailys.dk eller ringe på tlf.: 89 87 37 37 eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder her. Husk at oplyse dit bestillings- eller referencenummer.
Dette gælder som sagt kun køb, som ikke falder under a, b eller c ovenfor.
Efter booking af værdibeviset kan fortrydelsesretten ikke gøres gældende.

Se i øvrigt vores handelsbetingelser for flere oplysninger.  

Kan jeg videregive mit værdibevis? (OBS Gælder ikke pakkerejser)
Værdibeviset er ikke personligt. Derfor bestemmer du selv, om du vil give dit værdibevis til en anden person. Du skal blot være opmærksom på reglerne for tilbuddet, da der kan forekomme deadlines for reservationer. Du kan altid kontakte os, hvis du er i tvivl. Har du købt en rejse inkl. fly og ønsker at overdrage rejsen til en anden, skal der foretages en navneændring. Læs mere om navneændringer under "Kan jeg ændre navnet på flybilletten?" nedenfor eller i vores handelsbetingelser.

Jeg har lavet en tastefejl under bestillingen af en pakkerejse
Det er dit eget ansvar, at alle navne og fødselsdatoer på dig og dine medrejsende er korrekte ved booking. Skulle det ske, at du laver en tastefejl, skal du straks kontakte os med henblik på at få fejlen rettet. Det er ligeledes dit ansvar som kunde at kontrollere dine tilsendte billetter, rejsedokumenter og informationer. Det er derfor vigtigt, at du gennemlæser dine billetter, rejsedokumenter og informationer for fejl, mangler og stavefejl, da fx en navneændring mm. vil være på egen regning. I tilfælde af fejl eller mangler, skal der straks rettes henvendelse til os herom. Vi kan ikke stilles til ansvar for omkostninger ved undladelse heraf.

Må jeg rejse når jeg er gravid?
Er du eller din rejsepartner gravid anbefaler vi, at du i første omgang kontakter egen læge. Efterfølgende anbefaler vi, at du kontakter flyselskabet for de præcise regler vedrørende graviditet og flyvning. Reglerne kan variere fra flyselskab til flyselskab. Vi kan ikke stilles til ansvar for omkostninger ved undladelse heraf.

Hvornår modtager jeg mine rejsedokumenter?
Har du købt en rejse inkl. fly, så modtager du dine endelige rejsedokumenter på samme mail, som du har logget ind på din profil med, senest 10 dage før afrejse, medmindre andet er oplyst i tilbuddet.

Hvordan ved jeg om mit fly er forsinket?
Alle flytider som er angivet i vores tilbud, er vejledende. Det er dit eget ansvar at holde dig opdateret løbende. Vi anbefaler derfor, at du tilmelder dig flyselskabernes og/eller lufthavnenes SMS-service. Her vil du kunne følge med i eventuelle forsinkelser.

Kan jeg ændre navnet på flybilletten?
Det er muligt, at lave navneændringer på de fleste rejser, mod et gebyr. Muligheden for at foretage en navneændring, skal altid undersøges af os via vores kundeservice. Henvendelse til vores kundeservice skal ske senest 7 dage inden afrejse, og kan udelukkende foretages af den rejseansvarlige. Prisen varierer meget afhængig af flyselskab og destination. Læs mere om reglerne for navneændring i vores handelsbetingelser.

Hvornår skal jeg være i lufthavnen?
Vi anbefaler, at du møder op i lufthavnen minimum 2 timer før afrejse. På oversøiske rejser anbefaler vi, at du møder op i lufthavnen minimum 3 timer før afrejse. Check-in i lufthavnen åbner som udgangspunkt 2 timer før flyafgang, og lukker som udgangspunkt 1 time før flyafgang. På oversøiske rejser åbner check-in som udgangspunkt 3 timer før flyafgang - på enkelte rejser kan der være tale om helt op til 4 timer før af flyafgang. Det anbefales, at du fremmøder i lufthavnen senest når check-in åbner. Åbningstider for check-in kan dog variere fra afgang til afgang og vi anbefaler, at du tjekker dette med den pågældende afrejselufthavn og/eller det pågældende flyselskab. Såfremt du ikke møder rettidigt op til check-in i lufthavnen, er du selv ansvarlig for erhvervelse af en ny billet. VI kan ikke stilles til ansvar for omkostninger ved dette. Dette gælder på både ud- og hjemrejse. Vær opmærksom på, at der kan være kø ved indtjekningsskranken og i Security. Vi anbefaler derfor, at du møder endnu tidligere op i højsæsonerne (fx skolernes sommerferie, påske-, efterår-, vinter-, jule-/nytårsferie mv.). Hold altid øje med skærmene i lufthavnen, så du ved hvilken gate du skal gå til hvornår.

Hvor meget bagage må jeg medbringe på min rejse?
På nogle rejser er indtjekket bagage inkluderet i prisen. Dette står oplyst i tilbuddet. Er det ikke tilfældet på din rejse, vil det være muligt at tilkøbe bagage, når du har modtaget dine rejsedokumenter. I alle vores tilbud inkl. fly, kan du under fanen ”Betingelser” finde retningslinjer for håndbagagen. Der tages forbehold for, at flyselskaberne uden varsel, kan ændre i disse betingelser, tjek derfor altid på det pågældende flyselskabs hjemmeside.

Kan jeg købe rejse- og afbestillingsforsikring?
Ja, vi tilbyder i samarbejde med Europæiske rejseforsikring køb af rejse- og afbestillingsforsikringer. Det fremgår af oplysningerne, der udfyldes i forbindelse med booking.

Hvad er danskerlisten, og hvordan registrerer jeg mig på listen?
Vi anbefaler, at du tilmelder dig Udenrigsministeriets ”Danskerliste”, når du rejser uden for Danmarks grænser. Danskerlisten giver Udenrigsministeriet mulighed for at kontakte danskere i udlandet i en krisesituation. Det kan være ved naturkatastrofer, terroraktioner eller væbnet konflikt i det land, du opholder dig i. I den slags situationer kan det være nyttigt for dig, at få information om en sikker og hurtig måde at forlade området på. Det er frivilligt, om man som dansker ønsker at registrere sig. Du kan læse mere om Danskerlisten og registrere dig på listen, på Udenrigsministeriets hjemmeside www.um.dk - du kan også med fordel downloade Udenrigsministeriets app, hvor du bl.a. også kan registrere dig på danskerlisten.

Virker mit blå sygesikringsbevis på min ferie?
Vi anbefaler, at du orienterer dig vedr. dækningen af det blå sygesikringsbevis via Udenrigsministeriets hjemmeside https://um.dk/rejse-og-ophold/foer-rejsen/rejseforsikring. Der tages forbehold for at denne side ændres, og at information muligvis skal findes på en anden hjemmeside. Hvis du skal rejse til en destination, der ikke er dækket af det blå sygesikringsbevis, anbefaler vi, at du kontakter vores samarbejdspartner "Europæiske", eller dit eget forsikringsselskab således at du og dine medrejsende er sikret på bedste vis før og under rejsen.

Skal jeg vaccineres før min rejse?
Vi anbefaler, at du orienterer dig vedr. dækningen af det blå sygesikringsbevis via Udenrigsministeriets

PÅ DESTINATIONEN

Jeg er på destinationen - TRANSFER
I den e-mail du modtog med dine rejsedokumenter i, er der en rutevejledning til dit opsamlingssted. Det er vigtigt, at du følger denne. Derudover vil der været angivet et nødtelefonnummer, som du kan kontakte i tilfælde af problemer med din transfer, fx at du ikke kan finde chaufføren i lufthavnen eller på hotellet. Står dette ikke i mailen, så står det i den vedhæftede transfer voucher. Vær opmærksom på, at ikke alle skal bruge en transfer voucher og derfor er det ikke sikkert at du har en.

Jeg er på destinationen - INDTJEKNING PÅ HOTEL
Når du modtager dine rejsedokumenter, vil det fremgå, hvad du skal medbringe til hotellet (hotel voucher, reservationskode mm.) Det er vigtigt, at du følger anvisningen. Kan hotellet - mod forventning - ikke finde din reservation ud fra disse oplysninger, skal du kontakte det nødnummer som står oplyst på din hotelvoucher. Er der ikke noget nødnummer, skal du kontakte vores kundeservice.

Jeg er på destinationen - UTILFREDS MED MIT HOTEL
Vi vil rigtig gerne hjælpe dig mens du er på destinationen. Ring derfor til vores kundeservice (telefonnummeret findes øverst på denne side) indenfor vores åbningstid, så vi kan hjælpe med at løse problemet hurtigst muligt. Har vi lukket, er det vigtigt, at du ved fejl eller mangler på destinationen, retter henvendelse til opholdsstedet med det samme. Umiddelbart herefter skal der også rettes skriftlig henvendelse til vores kundeservice på emailen angivet øverst på denne side.  Du skal skrive, hvem der er klaget til på destinationen. Følges proceduren ikke, og vi først modtager en evt. klage efter hjemkomst, vil denne blive afvist og eventuel kompensation vil ikke være mulig.

 

4. GENERELT OG ØVRIGT

Jeg har glemt min kode / problemer med at logge ind
Klik på bruger-ikonet i øverste højre hjørne og klik på ”Log ind”. Klik på ”Har du glemt din adgangskode?”. Indtast din e-mailadresse og du vil få tilsendt et nyt kodeord, hvis du har en profil oprettet hos os. Efterfølgende kan du under "Min profil" - "Profil" skifte din adgangskode og opdatere din profil.

Jeg er tilmeldt nyhedsbrevet, men modtager det ikke
Prøv først at kigge i dit mailprograms spam-mappe. Hvis nyhedsbrevene ikke findes der, kan du læse denne guide: https://dailymedia.dk/email-guide/

Du er også velkommen til at kontakte os. Husk da venligst at oplyse den mailadresse, du burde være tilmeldt med, samt hvilken by du ønsker nyhedsbreve fra.

Hvordan til- eller afmelder jeg mig nyhedsbrevet?
Det gør du enten ved at klikke på "Tilmeld"-knappen øverst i højre hjørne (er ikke på alle vores websites), eller via indtastningsformularen, som kommer frem på forsiden.
Vi hjælper også gerne med at tilmelde dig. Sende os en mail med dine præferencer, så tilmelder vi dig hurtigst muligt.

Du afmelder dig ved at klikke på linket ”Afmeld dig med ét klik” nederst i nyhedsbrevet.
Modtager du, mod forventning, fortsat uønskede nyhedsbreve, bedes du kontakte kundeservice hurtigst muligt.

Jeg har foretaget et køb, men har ikke modtaget en ordrebekræftelse på mail
Hvis du ikke har modtaget din ordrebekræftelse, kan du logge ind på "Min profil". Under "Ordrehistorik" kan du se al information på dine tidligere køb. Du kan også hente dine værdibeviser under "Værdibeviser" (har du købt en rejse inkl. fly dannes der ikke nogen værdibeviser). Husk at tjekke om din mail er korrekt skrevet under din profil. Alternativt kan du altid kontakte vores kundeservice.

Jeg har foretaget et køb, men har ikke modtaget værdibevis på mail / mistet mailen med værdibevis
Hvis du ikke har modtaget dit værdibevis eller mistet din mail med værdibeviset, kan du logge ind på "Min profil". Under "Værdibeviser” kan du se alle dine købte værdibeviser (har For information om vaccinationer, anbefaler vi, at du tager kontakt til egen læge eller Seruminstituttet. Er du ikke dansk statsborger, anbefales det, at du kontakter det pågældende lands ambassade eller konsulat og undersøger reglerne for dette. Vi kan ikke stilles til ansvar for omkostninger ved undladelse heraf.

Tilgodehavende på din konto
Du finder din konto under ”Min Profil”. Her kan du se, hvor meget du har stående på din konto, samt hvornår beløbet udløber. Du modtager IKKE reminder omkring udløb af indestående beløb, og du skal derfor selv være opmærksom på dette. Det er ikke muligt at få beløbet udbetalt eller forlænget. Vær opmærksom på, at du blot skal have foretaget et køb inden udløb, og derved behøver du ikke have været afsted på opholdet/rejsen inden udløbet af dit tilgodehavende.

Hvornår udløber mit indestående beløb på min konto?
Såfremt du har et indestående på din konto, så er der en fast udløbsdato på beløbet. Beløbet kan benyttes i 2 år fra den dato de indsættes på kontoen. Du er selv ansvarlig for at få brugt beløbet rettidigt, du modtager ikke nogen påmindelse omkring udløb og beløbet kan ikke forlænges.